Semináre

  • Semináre
  • Videoškolenia
  • Články
  • Lektori
  • Spolupráca
  • Kontakt
  • 23. 1. 2022

    Daňová asignácia právnických osôb v roku 2022 alebo podmienky poukázania podielu zaplatenej dane právnické osoby

    1. Ktorá právnická osoba môže asignovať podiel zaplatenej dane

    Právnická osoba – daňovník dane z príjmov právnických osôb („PO“)  je oprávnená v daňovom priznaní za rok 2021 poskytnúť 2 % zaplatenej dane s podmienkou, že:

    • daroval finančné prostriedky najmenej vo výške 0,5% zaplatenej dane neziskovým organizáciám uvedeným v § 50 ods. 5 zákona o dani z príjmov (ZDP);
    • neposkytnutie finančného daru vo výške 0,5% zaplatenej dane, znižuje sumu daňovej asignácie na 1% zaplatenej dane;
    • finančné prostriedky je povinný darovať najneskôr v lehote na podanie daňového priznania za rok 2021, t.j. v lehote do 31.3.2022; ak si daňovník predĺži lehotu na podanie daňového priznania, predlžuje sa aj lehota na poukázanie podielu zaplatenej dane a súčasne sa predlžuje aj lehota na poskytnutie finančného daru vo výške 0,5%;
    • poukázanie podielu zaplatenej dane sa vykoná vyplnením „Vyhlásenia o poukázaní podielu zaplatenej dane z príjmov PO“, ktoré je obsiahnuté v VI. Časti tlačiva daňového priznania PO;

    2. Z akej sumy sa asignuje podiel zaplatenej dane

    3. Podmienky pre realizáciu asignácie podielu zaplatenej dane

    • Daňovník – PO nemôže mať 15 dní po uplynutí lehoty na podanie daňového priznania nedoplatok na dani (za nedoplatok sa nepovažuje sume nepresahujúca 5 eur); ak by daňovník do 15 dní nedoplatok na dani z príjmov neuhradil, správca dane nepoukáže podiel zaplatenej dane určenému (určeným) prijímateľom.

    4. Lehota na prevedenie podielu zaplatenej dane prijímateľovi

    • Správca dane prevedie podiely zaplatenej dane prijímateľom do 3 mesiacov po lehote na podanie daňového priznania;
    • Správca dane poukáže podiel zaplatenej dane, ak vyhlásenie obsahuje správne údaje o prijímateľovi – ktorými je názov a identifikačné číslo prijímateľa podielu zaplatenej dane; názov má len informatívny charakter a rozhodujúce je identifikačné číslo (IČO) prijímateľa, ktoré je 8 alebo 12 miestne číslo; prvých 8 čísiel je „klasické“ IČO používané aj v minulosti; ďalšie 4 číslice sa pridávajú pre organizačné jednotky občianskych združení (nazývané v minulosti ako „SID“). Ak IČO občianskeho združenia je 8 miestne číslo, vyplňuje sa sprava, ostatné polia ostávajú prázdne.

    5. Zoznam prijímateľov zaplatenej dane

    • Zoznam prijímateľov zaplatenej dane je verejný zoznam, ktorý vedie a zverejňuje Notárska komora SR každoročne a je zverejnené na internetovej stránke: https://www.notar.sk/prijimatelia/

    WEB - Zoznam prijímateľov podielu zaplatenej dane pre rok registrácie 2021 a rok príjmu 2022.xlsx - Tabuľky Google

    Podrobnejšiu „Informáciu FR SR k poskytovaniu podielu zaplatenej dane právnickou osobou v roku 2022 z daňovej povinnosti za rok 2021 podľa § 50 zákona o dani z príjmov“ nájdete TU:

    2022.01.13_6_PO_2022_IM.pdf (financnasprava.sk)

     

    Podmienkami a povinnosťami spojenými s asignáciou zaplatenej dane na strane poskytovateľa aj prijímateľa sa budeme zaoberať dňa 26. 1. 2022 na online webinári: Účtovná závierka a daňové priznanie za rok 2021 v neziskových organizáciách s lektorkami Ing. Jankou Vrškovou a Ing. Michaelou Vidovou, z Ministerstva financií SR

     

    Páčil sa Vám článok? Chcete sa pravidelne dozvedieť viac aktuálnych informácií zo sveta účtovníctva, daní či miezd? Zaujíma Vás názor odborníkov na danú problematiku?

    Prihláste sa na odber nášho newslettera a už nezmeškáte ani jeden článok! Dostanete ho priamo do Vašej emailovej schránky.

    * Vyplnením emailu a kliknutím na tlačítko vyjadrujete aktívny a dobrovoľný súhlas so zasielaním reklamných emailov a súhlas na správu, spracovanie a uchovanie uvedenej e-mailovej adresy spoločnosti SFÉRA, a.s., so sídlom Karadžičova 2, 811 08 Bratislava, Slovenská republika, IČO: 35 757 736, zapísanej v Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I, oddiel: Sa, vložka č. 1979/B na marketingový účel po dobu organizovania kurzov, školení a konferencií.

    Ako chránime Vaše osobné údaje sme spísali do dokumentov Ochrana osobných údajov Obchodné podmienky.

    Mohlo by vás zaujímať

    29/DZPaU/2024/I Informácia o novele zákona č. 235/2012 Z. z. o osobitnom odvode z podnikania v regulovaných odvetviach

    Národná rada Slovenskej republiky dňa 3. októbra 2024 schválila zákon č. 278/2024 Z. z., ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony v súvislosti s ďalším zlepšovaním stavu verejných financií (ďalej...

    15/FO/2024/IM Informácia o zvýšení sumy základnej náhrady za používanie cestných motorových vozidiel pri pracovných cestách

    Ministerstvo práce, sociálnych vecí a rodiny Slovenskej republiky vydalo dňa 4.4.2024 Opatrenie č. 73/2024 Z. z., ktorým ustanovilo sumy základnej náhrady za každý 1 km jazdy podľa § 7 ods. 2 zákon...

    28/DZPaU/2024/I Informácia o určení vzorov tlačív podľa zákona č. 595/2003 Z. z. o dani z príjmov v znení neskorších predpisov platných od 1. januára 2025

    Finančné riaditeľstvo Slovenskej republiky podľa zákona č. 595/2003 Z. z. o dani z príjmov v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon“) určuje od 1. januára 2025 nasledovné vzory tlačív: Vzor...

    ;

    Vyplňte krátky formulár a my vás budeme kontaktovať.

    Odoslaním formulára dávate súhlas so  spracovaním osobných údajov

    Priamy kontakt
    Peter Chochol
    riaditeľ Úseku obchodu
    obchod@sfera.sk
    +421 2 50213142
    Priamy kontakt
    Lucia Hacurová
    manažérka pre komunikáciu
    Lucia.Hacurova@sfera.sk
    +421 904 430 629
    Priamy kontakt
    Chochol Peter
    riaditeľ Úseku obchodu
    obchod@sfera.sk
    +421 2 50213142
    Tieto stránky sú chránené reCAPTCHA a spoločnosťou Google a platia Pravidlá ochrany osobných údajovZmluvné podmienky.

    You are using an outdated browser. You can update it on this page.