Vybrané problémy účtovníctva a zdaňovania neziskových organizácii a občianskych združení v roku 2025
Ing. Michaela Vidová
Ing. Jana Vršková
Program
Právne predpisy v oblasti účtovníctva v neziskových účtovných jednotkách
- základný legislatívny rámec pre neziskové organizácie pre oblasť účtovníctva
- možnosti účtovania v príslušných sústavách účtovníctva v neziskových účtovných jednotkách
- organizačné zložky neziskových účtovných jednotiek
Vybrané špecifické účtovné prípady v neziskových účtovných jednotkách
- bezodplatne nadobudnutý majetok – dlhodobý majetok, zásoby, služby
- technické zhodnotenie dlhodobého majetku, darovanie majetku
- účtovanie verejných zbierok
- prijaté a poskytnuté finančné dary, príspevky z podielu zaplatenej dane
- dotácie a iné verejné zdroje, refundácia nákladov
- osobitné náklady a výnosy, dobrovoľnícka činnosť
- opravy chýb minulých účtovných období
- vysporiadanie výsledku hospodárenia - tvorba a použitie fondov podľa osobitných predpisov a fondov tvorených zo zisku
Opatrenie Ministerstva financií SR z 29. júla 2025 č. MF/008470/2025-74, ktorým sa ustanovuje vzor výkazu pre organizáciu s medzinárodným prvkom, občianske združenie, odborovú organizáciu, neinvestičný fond, neziskovú organizáciu poskytujúcu všeobecne prospešné služby a nadáciu
- organizácie, na ktoré sa vzťahuje povinnosť zostaviť výkaz
- obsahové náležitosti výkazu
Posúdenie najčastejších zdrojov financovania neziskových organizácií z pohľadu zákona o dani z príjmov
- podiel zaplatenej dane
- dary a verejné zbierky
- príjmy dosahované z hlavnej činnosti, na ktorú boli neziskové organizácie zriadené
- príjmy z tzv. charitatívnej reklamy
- dotácie
- možnosť uplatnenia daňových výdavkov k príjmom
Asignácia dane
- podmienky registrácie na prijímateľa asignovanej dane v roku 2025
- možnosť a lehota použitia asignovanej dane
- povinnosť zverejňovania použitia asignovanej dane v Obchodnom vestníku
- poskytnutie asignovanej dane inej organizácii
Legislatívne zmeny ZDP k 1. 1. 2026
Ďakujeme za zaslanie otázok pred konaním webináru, pripravíme jeho obsah podľa Vašich potrieb.
Harmonogram
08:00 - 09:00 registrácia
09:00 - 10:30 prednáška
10:30 - 10:45 prestávka
10:45 - 11:45 prednáška
11:45 - 12:45 obed
12:45 - 14:15 prednáška
14:15 - 14:30 prestávka
14:30 - 15:30 prednáška
Poznámka
Otázky, ktoré chcete mať na seminári zodpovedané je možné zaslať aj vopred, minimálne 3 dne pred konaním seminára.
Materiály a organizačné pokyny posielame deň pred konaním seminára. Prosím, v prípade potreby si skontrolujte SPAM/Nevyžiadanú poštu.
Pokiaľ máte záujem o ďalšie informácie, napíšte nám e-mail: vzdelavanie@sfera.sk alebo nás kontaktujte na tel. č.: +421 948 630 830.
sféra, a.s.
Twin City A, Karadžičova 2, 811 08 BratislavaKomfortné prostredie taktiež vplýva na kvalitu vzdelávania, preto sú naše školiace priestory vybavené modernou technikou, regulovanou klimatizáciou, ergonomickými stoličkami, zásuvkami pri každom mieste a internetovým pripojením. Dizajn miestnosti je navrhnutý v čistých líniách a v minimalistickom štýle bez rušivých elementov.
Počas prestávok v rámci seminárov si každý účastník môže vychutnať čerstvú kávu pri panoramatickom výhľade na Bratislavu. Príďte si vyskúšať kvalitu seminárov sféra a zistiť na vlastnej koži, že u nás je vždy jedinečná atmosféra.