Online webinár: Zákazky s nízkou hodnotou a nielen – prečo a v čom musí byť verejný obstarávateľ obozretný
Ing. Helena Polónyi - uznávaná odborníčka pre oblasť verejného obstarávania a systémov manažérstva kvality. Bývalá členka skúšobných komisií pre Úrad pre verejné obstarávanie. Aktívne sa podieľa na tvorbe smerníc a legislatívy verejného obstarávania a publikačnej činnosti
Webinár organizujeme v spolupráci so spoločnosťou Ekonomická kancelária, s.r.o., Nitra a EDUCO CONSULT, s.r.o., Žilina
Program
- Aktuálne finančné limity zákaziek vyňatých spod aplikácie ZVO a zákaziek s nízkou hodnotou
- Novinky a zásadné zmeny v zákazkách s nízkou hodnotou vyplývajúce z novely zákona o VO s účinnosťou od 31.3.2022
- povinnosť riešiť konflikt záujmov
- zvýšenie finančných limitov ZNH
- prípravné trhové konzultácie
- zmeny zmlúv a ďalšie ustanovenia
- zmena v používaní elektronických prostriedkov – aj pri ZNH nad súčasné finančné limity, zrušenie elektronického trhoviska, vytvorenie elektronickej platformy
- zrušenie Rady úradu
- Zmeny v postupoch a povinnostiach pri zákazkách s nízkou hodnotou
- Ako správne určiť predpokladanú hodnotu zákazky podľa novely zákona
- Opis predmetu zákazky, určenie predpokladanej hodnoty zákazky, určenie bežnej dostupnosti na trhu
- Dva rôzne finančné limity a dva rôzne postupy pri zadávaní a vyhodnocovaní zákaziek s nízkou hodnotou, povinnosti verejného obstarávateľa
- Čo je obsahom dokumentácie pri zadávaní zákazky s nízkou hodnotou
- Konflikt záujmov v zákazke s nízkou hodnotou
- zmapovanie procesov verejného obstarávateľa súvisiace s prípravou a realizáciou verejného obstarávania
- predchádzanie konfliktu záujmu
- identifikácia zainteresovaných osôb vo väzbe na možnosti vzniku konfliktu záujmov
- sledovanie, vyhodnocovanie konfliktu záujmov
- archivovanie zistených pozitívnych i negatívnych výsledkov konfliktu záujmov
- Posúdenie registrácie dodávateľa a jeho subdodávateľov v Registri partnerov verejného sektora pred uzavretím zmluvy po novom. Poznáte zmeny všetkých v § 11 uvedených verejných funkcií??
- Uzavretie zmluvy, resp. objednávky v zákazke s nízkou hodnotou – pravidlá, za akých môže verejný obstarávateľ uzavrieť zmluvu s úspešným uchádzačom
- Zmeny pri vyhotovovaní a posudzovaní referencií, povinnosti verejného obstarávateľa, možnosť ich nahradenia vyhlásením dodávateľa o uskutočnení
- Je povinné používanie elektronických informačných systémov aj pri zadávaní zákazky s nízkou hodnotou?
- Spracovanie dokumentácie po uzavretí zmluvy, resp. objednávky, vrátane zoznamu dokumentov
- Zmena doby uloženia dokumentácie
- Profesionalizácia vo verejnom obstarávaní
- Je povinnosťou verejného obstarávateľa spracovať interný akt (smernicu, príkaz, atď.) pre postupy v zákazke s nízkou hodnotou ?
- Zverejňovacie povinnosti v profile verejného obstarávateľa podľa § 10 ods. 10, § 111 a § 117. Ako spracovať súhrnné správy po novom
- Diskusia - možnosť zaslať otázky lektorke aj vopred, prostredníctvom e-mailu
Harmonogram
08:30 – 09:00 – Prezentácia
09:00 – 10:30 – Prednáška
10:30 – 10:45 – Prestávka
10:45 – 12.15 – Prednáška
12:15 – 12:45 – Prestávka
12:45 – 14.30 – Prednáška
Poznámka
Cieľ seminára - upriamiť pozornosť účastníkov na prepojenie platného znenia zákona o verejnom obstarávaní s najnovšími novelami/zmenami schválenými zatiaľ v roku 2022 s ich budúcim fungovaním v praxi, ako aj ich vplyvom na prácu verejných obstarávateľov.
Otázky, ktoré chcete mať na seminári zodpovedané je možné zaslať aj vopred.
Pokiaľ máte záujem o ďalšie informácie, napíšte nám e-mail: vzdelavanie@sfera.sk alebo nás kontaktujte na tel. č.: +421 948 630 830.