Online webinár: DPH v medzinárodnej preprave tovarov v praktických príkladoch
Ing. Martin Ťažký – špecialista a odborník v oblasti dane z pridanej hodnoty. Dlhoročný pracovník Finančného riaditeľstva SR, pôsobí ako lektor seminárov pre odbornú verejnosť; výklad zákona spojený s množstvom konkrétnych príkladov a situácií z praxe
Webinár organizujeme v spolupráci so spoločnosťou Ekonomická kancelária, s.r.o., Nitra a EDUCO CONSULT, s.r.o., Žilina
Program
- Určenie miesta dodania služby prepravy tovaru v závislosti od zákazníka (preprava tovaru zo SR do členských štátov a naopak, prepravy medzi inými členskými štátmi navzájom, prepravy z členských štátov do tretích štátov a naopak, vykonané pre slovenskú firmu, pre firmu z iného členského štátu, pre firmu z tretieho štátu).
- Miesto dodania iných služieb, ktoré nakupujú dopravcovia (nájom návesu, oprava ťahača, mýto, nakládka, vykládka).
- Daňový režim prepravy tovaru spojenej s vývozom tovaru resp. s dovozom tovaru (v ktorých prípadoch sa preprava fakturuje s oslobodením od dane, kedy s 20% DPH z pohľadu dopravcu, z pohľadu zasielateľa, aké podmienky musia byť splnené, aké dôkazy).
- Daňový režim prepravy tovaru z EÚ do Veľkej Británie a naopak (ako fakturovať prepravu tovaru po Brexite zo SR resp. z iných členských štátov do Veľkej Británie a naopak, rozdiely pri preprave do/zo Severného Írska).
- Daňová povinnosť pri preprave tovaru a ďalších službách spojených s prepravou (kedy vzniká daňová povinnosť dopravcovi, kedy zasielateľovi, v ktorom daňovom priznaní sa samozdaniť pri preprave nakúpenej od zahraničného dopravcu, od zahraničného zasielateľa, resp. pri prijatí iných služieb ako oprava ťahača, nájom návesu, vyplňovanie zodpovedajúcich riadkov v daňovom priznaní, uvádzanie faktúr v kontrolnom výkaze).
- Odpočítanie dane dopravcom, zasielateľom z nakúpených tovarov a služieb (splnenie podmienok pri odpočítaní dane z faktúry od slovenského platiteľa, pri dodaní služby zahraničnou firmou, odpočítanie dane z oneskorene predložených bločkov z e-kasy za PHL, z oneskorene zaslaných faktúr v roku 2022 za plnenia uskutočnené v minulom roku 2021 dodávateľom zo SR resp. zo zahraničia – nadväzne podanie dodatočného daňového priznania, dodatočného kontrolného výkazu, rozdiely pri refundácii DPH z nákupu PHL po 01.01. 2021 vo Veľkej Británii a v Severnom Írsku).
- Vyhotovenie faktúry za prepravu tovaru (povinnosť vyhotovenia faktúr na účely DPH v závislosti od zákazníka, lehoty vyhotovenia a náležitosti faktúr, význam textov na faktúre – „prenesenie daňovej povinnosti“, „dodanie je oslobodené od dane“, súhrnná faktúra).
- Vyplňovanie kontrolného výkazu dopravcom, zasielateľom (príklady uvádzania údajov z faktúr za vybrané transakcie v jednotlivých častiach kontrolného výkazu, vyplňovanie časti B.1. kontrolného výkazu, ak zahraničná osoba nepošle faktúru za dodanú službu, uvádzanie údajov zo súhrnnej faktúry).
- Podávanie súhrnného výkazu a jeho vyplňovanie dopravcom, zasielateľom (obdobie, za ktoré sa podáva súhrnný výkaz, jeho zmena, uvádzanie prepráv v súhrnnom výkaze).
- Rôzne (vybrané prípady: fakturácia náhrady škody za poškodený tovar, stojného).
- Diskusia – odpovede na otázky účastníkov
Zmena programu vyhradená.
Harmonogram
09:00 – 10:20 prednáška
10:20 – 10:30 prestávka
10:30 – 11:45 prednáška
11:45 – 12:30 prestávka
12:30 – 13:30 prednáška
13:30 – 13:45 prestávka
13:40 – 15.00 prednáška
Poznámka
Otázky, ktoré chcete mať na seminári zodpovedané je možné zaslať aj vopred.
Pokiaľ máte záujem o ďalšie informácie, napíšte nám e-mail: vzdelavanie@sfera.sk alebo nás kontaktujte na tel. č.: +421 948 630 830.