Webinár: Zákon o verejnom obstarávaní, zákazky s nízkou hodnotou a zmeny v roku 2023
Dátum a čas
Miesto
online
Archív
Lektor
Ing. Helena Polónyi
Uznávaná odborníčka pre oblasť verejného obstarávania a systémov manažérstva kvality. Bývalá členka skúšobných komisií pre Úrad pre verejné obstarávanie. Aktívne sa podieľa na tvorbe smerníc a legislatívy verejného obstarávania a publikačnej činnosti.
Program
Straší Vás verejné obstarávanie? Elektronická platforma je tu od 1. február 2023!!
- Aktuálne finančné limity zákaziek vyňatých spod aplikácie ZVO a zákaziek s nízkou hodnotou
- Novinky a zásadné zmeny v zákazkách s nízkou hodnotou vyplývajúce z novely zákona o VO s účinnosťou od 31.3.2022 • povinnosť riešiť konflikt záujmov • zvýšenie finančných limitov ZNH • prípravné trhové konzultácie • zmeny zmlúv a ďalšie ustanovenia • zmena v používaní elektronických prostriedkov – aj pri ZNH nad súčasné finančné limity, zrušenie elektronického trhoviska, vytvorenie elektronickej platformy • zrušenie Rady úradu
- Zmeny v postupoch a povinnostiach pri zákazkách s nízkou hodnotou
- Ako správne určiť predpokladanú hodnotu zákazky podľa novely zákona
- Opis predmetu zákazky, určenie predpokladanej hodnoty zákazky, určenie bežnej dostupnosti na trhu
- Dva rôzne finančné limity a dva rôzne postupy pri zadávaní a vyhodnocovaní zákaziek s nízkou hodnotou, povinnosti verejného obstarávateľa
- Čo je obsahom dokumentácie pri zadávaní zákazky s nízkou hodnotou
- Konflikt záujmov v zákazke s nízkou hodnotou • zmapovanie procesov verejného obstarávateľa súvisiace s prípravou a realizáciou verejného obstarávania • predchádzanie konfliktu záujmu • identifikácia zainteresovaných osôb vo väzbe na možnosti vzniku konfliktu záujmov • sledovanie, vyhodnocovanie konfliktu záujmov • archivovanie zistených pozitívnych i negatívnych výsledkov konfliktu záujmov
- Posúdenie registrácie dodávateľa a jeho subdodávateľov v Registri partnerov verejného sektora pred uzavretím zmluvy po novom. Poznáte mená všetkých v § 11 uvedených verejných funkcií?
- Uzavretie zmluvy, resp. objednávky v zákazke s nízkou hodnotou – pravidlá, za akých môže verejný obstarávateľ uzavrieť zmluvu s úspešným uchádzačom
- Zmeny pri vyhotovovaní a posudzovaní referencií, povinnosti verejného obstarávateľa, možnosť ich nahradenia vyhlásením dodávateľa o uskutočnení
- Je povinné používanie elektronických informačných systémov aj pri zadávaní zákazky s nízkou hodnotou?
- Zmena v používaní elektronických prostriedkov cez elektronickú platformu, praktické ukážky ako zadávať ZNH cez elektronickú platformu
- Spracovanie dokumentácie po uzavretí zmluvy, resp. objednávky, vrátane zoznamu dokumentov
- Zmena doby uloženia dokumentácie
- Profesionalizácia vo verejnom obstarávaní
- Je povinnosťou verejného obstarávateľa spracovať interný akt (smernicu, príkaz, atď.) pre postupy v zákazke s nízkou hodnotou?
- Zverejňovacie povinnosti v profile verejného obstarávateľa podľa § 10 ods. 10, § 111 a § 117. Ako spracovať súhrnné správy po novom
Harmonogram
08:30 – 09:00 – Prezentácia
09:00 – 10:30 – Prednáška
10:30 – 10:45 – Prestávka
10:45 – 12.15 – Prednáška
12:15 – 12:45 – Prestávka
12:45 – 14.30 – Prednáška
Poznámka
Otázky, ktoré chcete mať na webinári zodpovedané je možné zaslať aj vopred.
Pokiaľ máte záujem o ďalšie informácie, napíšte nám e-mail: vzdelavanie@sfera.sk alebo nás kontaktujte na tel. č.: +421 948 630 830.