Semináre

  • Semináre
  • Videoškolenia
  • Články
  • Lektori
  • Spolupráca
  • Kontakt
  • 13. 1. 2020

    Vrátenie DPH neziskovým organizáciám poskytujúcim všeobecne prospešné služby a Slovenskému Červenému krížu

    V nadväznosti na pripravovaný seminár k spôsobu účtovania a účtovnej závierke neziskovej účtovnej jednotky za rok 2019, dávame do pozornosti možnosť danú neziskovým organizáciám a Slovenskému Červenému krížu požiadať o vrátenie DPH z tovarov poskytnutých na humanitárnu, dobročinnú alebo vzdelávaciu činnosť.

    Nezisková organizácia poskytujúca všeobecne prospešné služby, ktorá vznikla podľa zákona č. 213/1997 Z. z. o neziskových organizáciách poskytujúcich všeobecne prospešné služby v znení neskorších predpisov a Slovenský Červený kríž môže, v súlade s § 64 zákona č. 222/2004 Z. z. o dani z pridanej hodnoty, požiadať o vrátenie dane zaplatenej v cene tovaru, ktorý vyviezli mimo územia Európskej únie na humanitárnu, dobročinnú alebo vzdelávaciu činnosť.

    Nezisková organizácia poskytujúca všeobecne prospešné služby a Slovenský Červený kríž uplatňujú nárok na vrátenie dane podaním žiadosti Daňovému úradu, Bratislava I.

    K žiadosti o vrátenie dane je potrebné predložiť nasledovné doklady:

    1. doklad o kúpe tovaru od platiteľa, v ktorom je uvedená suma dane v eurách s potvrdením platby dane,
    2. colné vyhlásenie o vývoze tovaru.

    Účtovanie tejto transakcie bude nasledovné:

    Kúpa tovaru                                                     132 / 321          12.000,- eur

    (12. 000,- eur cena vrátane DPH; DPH predstavuje  2.000,- eur)

    Darovanie tovaru                                              546 / 132          12.000,- eur

    Uplatnenie nároku na vrátenie DPH                   343 / 546            2.000,- eur

    Prijatie DPH od daňového úradu                        221 / 343            2.000,- eur.

    Ak je pre Vás problematika účtovania neziskových organizácií aktuálna, radi Vás uvítame dňa 30.1.2020 na našom odbornom seminári na tému: „Účtovanie a účtovná závierka v neziskovej účtovnej jednotke za rok 2019“.

    Článok pre Vás pripravila:
    Ing. Jana Vršková
    Ministerstvo financií SR

    Mohlo by vás zaujímať

    16/DZPaU/2025/I Informácia o novele opatrenia MFSR, ktorým sa ustanovuje rozsah, spôsob, miesto a termíny ukladania výkazu vybraných údajov z individuálnej účtovnej závierky pre vybrané ÚJ

    16/DZPaU/2025/I Informácia o novele opatrenia Ministerstva financií Slovenskej republiky z 8. decembra 2011 č. MF/25918/2011-74, ktorým sa ustanovuje rozsah, spôsob, miesto a termíny ukladania výka...

    3/DPH/2025/IM Informácia k postupu tuzemskej zdaniteľnej osoby pri oneskorenej registrácii pre  DPH za platiteľa dane v prípade dosiahnutia obratu 49 790 eur pred 31.12.2024 a žiadosťou o registráciu podanou po 1.1.2025

    Táto informácia je určená pre tuzemské zdaniteľné osoby, ktoré dosiahli za najviac 12 predchádzajúcich po sebe nasledujúcich kalendárnych mesiacov obrat 49 790 eur pred 1. 1. 2025 a žiadosť o regis...

    Podnikatelia musia mať transakčný účet k 31. marcu 2025 – nový účet nie je vždy potrebný

    Podnikatelia, ktorí už účet v banke majú a používajú ho na podnikateľské transakcie, si nemusia zakladať nový účet – stačí, ak tento existujúci platobný účet bude považovaný za transakčný účet. Nov...

    ;

    Vyplňte krátky formulár a my vás budeme kontaktovať.

    Odoslaním formulára dávate súhlas so  spracovaním osobných údajov

    Priamy kontakt
    Peter Chochol
    riaditeľ Úseku obchodu
    obchod@sfera.sk
    +421 2 50213142
    Priamy kontakt
    Lucia Hacurová
    manažérka pre komunikáciu
    Lucia.Hacurova@sfera.sk
    +421 904 430 629
    Priamy kontakt
    Chochol Peter
    riaditeľ Úseku obchodu
    obchod@sfera.sk
    +421 2 50213142
    Tieto stránky sú chránené reCAPTCHA a spoločnosťou Google a platia Pravidlá ochrany osobných údajovZmluvné podmienky.

    You are using an outdated browser. You can update it on this page.