Semináre

  • Semináre
  • Videoškolenia
  • Články
  • Lektori
  • Spolupráca
  • Kontakt
  • 13. 1. 2020

    Vrátenie DPH neziskovým organizáciám poskytujúcim všeobecne prospešné služby a Slovenskému Červenému krížu

    V nadväznosti na pripravovaný seminár k spôsobu účtovania a účtovnej závierke neziskovej účtovnej jednotky za rok 2019, dávame do pozornosti možnosť danú neziskovým organizáciám a Slovenskému Červenému krížu požiadať o vrátenie DPH z tovarov poskytnutých na humanitárnu, dobročinnú alebo vzdelávaciu činnosť.

    Nezisková organizácia poskytujúca všeobecne prospešné služby, ktorá vznikla podľa zákona č. 213/1997 Z. z. o neziskových organizáciách poskytujúcich všeobecne prospešné služby v znení neskorších predpisov a Slovenský Červený kríž môže, v súlade s § 64 zákona č. 222/2004 Z. z. o dani z pridanej hodnoty, požiadať o vrátenie dane zaplatenej v cene tovaru, ktorý vyviezli mimo územia Európskej únie na humanitárnu, dobročinnú alebo vzdelávaciu činnosť.

    Nezisková organizácia poskytujúca všeobecne prospešné služby a Slovenský Červený kríž uplatňujú nárok na vrátenie dane podaním žiadosti Daňovému úradu, Bratislava I.

    K žiadosti o vrátenie dane je potrebné predložiť nasledovné doklady:

    1. doklad o kúpe tovaru od platiteľa, v ktorom je uvedená suma dane v eurách s potvrdením platby dane,
    2. colné vyhlásenie o vývoze tovaru.

    Účtovanie tejto transakcie bude nasledovné:

    Kúpa tovaru                                                     132 / 321          12.000,- eur

    (12. 000,- eur cena vrátane DPH; DPH predstavuje  2.000,- eur)

    Darovanie tovaru                                              546 / 132          12.000,- eur

    Uplatnenie nároku na vrátenie DPH                   343 / 546            2.000,- eur

    Prijatie DPH od daňového úradu                        221 / 343            2.000,- eur.

    Ak je pre Vás problematika účtovania neziskových organizácií aktuálna, radi Vás uvítame dňa 30.1.2020 na našom odbornom seminári na tému: „Účtovanie a účtovná závierka v neziskovej účtovnej jednotke za rok 2019“.

    Článok pre Vás pripravila:
    Ing. Jana Vršková
    Ministerstvo financií SR

    Mohlo by vás zaujímať

    7/ZČ/2025/IM Informácia k uplatňovaniu daňového bonusu na dieťa na začiatku školského roka

    Nárok na daňový bonus na dieťa podľa § 33 zákona č. 595/2003 Z. z. o dani z príjmov v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon o dani z príjmov“) si môže zamestnanec uplatniť u zamestnávateľa a...

    2/Ú/2025/IM Informácia k podaniu výkazu o transparentnosti účtovných jednotiek nezaložených alebo nezriadených na podnikanie

    Účtovným jednotkám - právnickým osobám, ktoré nie sú založené alebo zriadené na podnikanie (ďalej len „účtovné jednotky – neziskové organizácie“), pribudla od roku 2025 nová povinnosť - vypracovať...

    4/SPD/2025/IM Formulár „VŠEOBECNÉ PODANIE - SPOTREBNÉ DANE“ pri správe spotrebných daní (jeho použitie, vyplnenie, podpísanie, odoslanie).

    Finančné riaditeľstvo SR podáva súhrnnú informáciu k podmienkam a možnostiam použitia formulára „VŠEOBECNÉ PODANIE - SPOTREBNÉ DANE“ (ďalej len „formulár“) pri správe spotrebných daní (z  inerálneh...

    ;

    Vyplňte krátky formulár a my vás budeme kontaktovať.

    Odoslaním formulára dávate súhlas so  spracovaním osobných údajov

    Priamy kontakt
    Peter Chochol
    riaditeľ úseku obchodu
    Priamy kontakt
    Lucia Hacurová
    manažérka pre komunikáciu
    Lucia.Hacurova@sfera.sk
    +421 904 430 629
    Priamy kontakt
    Martin Holiš
    riaditeľ úseku služieb
    Priamy kontakt
    Chochol Peter
    riaditeľ úseku obchodu
    obchod@sfera.sk
    +421 2 50213142
    Tieto stránky sú chránené reCAPTCHA a spoločnosťou Google a platia Pravidlá ochrany osobných údajovZmluvné podmienky.

    You are using an outdated browser. You can update it on this page.