Semináre

  • Semináre
  • Videoškolenia
  • Články
  • Lektori
  • Spolupráca
  • Kontakt
  • 17. 11. 2019

    Používanie pokladnice e-kasa klient a zmeny zákona od 1. januára 2020

    S účinnosťou od júla 2019 majú podnikatelia povinnosť začať používať pokladnicu e-kasa klient. Novely zákona o používaní elektronickej registračnej pokladnice prijaté v roku 2019 prinášajú ďalšie zmeny. O zákone, jeho zmenách, odklade lehoty na ukladanie pokút za nedodržanie zákonných povinností, budeme bližšie hovoriť na seminári dňa 28. 11. 2019, na ktorý Vás touto cestou pozývame.

    Národná rada SR v roku 2018 schválila zmenu zákona č. 289/2008 Z. z. o používaní elektronickej registračnej pokladnice a o zmene a doplnení zákona Slovenskej národnej rady č. 511/1992 Zb. o správe daní a poplatkov a o zmenách v sústave územných finančných orgánov v znení neskorších predpisov v znení neskorších predpisov, ktorou sa ustanovilo on-line prepojenie registračných pokladníc so systémami finančnej správy a následne dvomi novelami v roku 2019 boli prijaté ďalšie zmeny.

    Oblasti o ktorých budeme na seminári hovoriť:

    1. Zadefinovanie pokladnice e-kasa klient

    • Čo je pokladnica e-kasa klient
    • Vysvetlenie rozdielu medzi on-line registračnou pokladnicou a virtuálnou registračnou pokladnicou

    2. Vedenie evidencie tržieb v režime on-line a off-line

    • Vysvetlenie funkcionality on-line registračnej pokladnice a virtuálnej registračnej pokladnice s internetovým pripojením a bez internetového pripojenia
    • Kto má výnimku v prípade nepokrytia predajného miesta internetovým signálom

    3. Certifikácia zariadení on-line registračnej pokladnice

    • Kto je povinný požiadať o certifikáciu
    • Kto je certifikačný orgán
    • Aké zariadenia podliehajú certifikácii

    4. Uvedenie pokladnice e-kasa klient do prevádzky

    • Pokladnicu e-kasa klient nemusí uvádzať do prevádzky servisná organizácia

    5. Propodnikateľské opatrenia

    • Zrušenie povinnosti mať servisnú organizáciu
    • Nepoužívanie knihy pokladnice
    • Kto a kedy nemusí viesť náhradnú evidenciu paragónmi
    • Zrušenie povinnosti vyhotovovať uzávierky
    • Zrušenie povinných servisných kontrol

    6. Koniec používania elektronickej registračnej pokladnice a najneskorší termín začatia používania on-line registračnej pokladnice alebo virtuálnej registračnej pokladnice

    • Používanie on-line registračnej pokladnice najskôr od 1. apríla 2019 a najneskôr od 1. júla 2019 – všetci podnikatelia, ktorí používajú elektronické registračné pokladnice v súčasnosti
    • Používanie pokladnice e-kasa klient od 1. apríla 2019 – podnikatelia, ktorí začínajú svoju podnikateľskú činnosť od 1. apríla 2019
    • Odloženie ukladania pokút za neuvedenie on-line registračnej pokladnice do prevádzky do 31. decembra 2019
    • Ukončenie činnosti servisných organizácii a registra servisných organizácií k 1. júnu 2020
    • Ukončenie používania elektronickej registračnej pokladnice servisnou organizáciou alebo inou osobou najneskôr do 31. augusta 2020

    Podrobný výklad ustanovení zákona o používaní elektronickej registračnej pokladnice bude vysvetlený na seminári "Používanie pokladnice e-kasa klient a príslušná legislatíva" 28. 11. 2019. 

    Článok pre Vás pripravila:
    Ing. Petronela Mastihubová
    Ministerstvo financií SR

    Mohlo by vás zaujímať

    31/DZPaU/2025/I Informácia k sumám potrebným pre výpočet daňovej povinnosti fyzických osôb na rok 2026

    Ministerstvo práce, sociálnych vecí a rodiny Slovenskej republiky opatrením č. 168/2025 Z. z. o úprave súm životného minima s účinnosťou od 01.07.2025 zvýšilo sumy životného minima, pričom suma živ...

    Rozšírenie registrácie z úradnej moci na daň z príjmov

    Finančná správa (FS) dňom 6.10.2025 rozširuje registráciu z úradnej moci na daň z príjmov pre nové skupiny daňových subjektov. Tieto daňové subjekty nebudú mať povinnosť správcovi dane predkladať f...

    4/SPD/2025/IM Formulár „VŠEOBECNÉ PODANIE - SPOTREBNÉ DANE“ pri správe spotrebných daní (jeho použitie, vyplnenie, podpísanie, odoslanie).

    Finančné riaditeľstvo SR podáva súhrnnú informáciu k podmienkam a možnostiam použitia formulára „VŠEOBECNÉ PODANIE - SPOTREBNÉ DANE“ (ďalej len „formulár“) pri správe spotrebných daní (z  inerálneh...

    ;

    Vyplňte krátky formulár a my vás budeme kontaktovať.

    Odoslaním formulára dávate súhlas so  spracovaním osobných údajov

    Priamy kontakt
    Peter Chochol
    riaditeľ úseku obchodu
    Priamy kontakt
    Lucia Hacurová
    manažérka pre komunikáciu
    Lucia.Hacurova@sfera.sk
    +421 904 430 629
    Priamy kontakt
    Martin Holiš
    riaditeľ úseku služieb
    Priamy kontakt
    Chochol Peter
    riaditeľ úseku obchodu
    obchod@sfera.sk
    +421 2 50213142
    Tieto stránky sú chránené reCAPTCHA a spoločnosťou Google a platia Pravidlá ochrany osobných údajovZmluvné podmienky.

    You are using an outdated browser. You can update it on this page.