všetky novinky Novinky

všetky články Články

Spolupracujeme s vydavateľstvom Wolters Kluwer

Spolupracujeme so Slovenskou komorou certifikovaných účtovníkov


Online webinár: Aktuality v oblasti ochrany osobných údajov pre personálne a mzdové oddelenia

Prihlásiť sa
Názov: Online webinár: Aktuality v oblasti ochrany osobných údajov pre personálne a mzdové oddelenia
Termín: 15. 11. 2021
Prednášajúci:

JUDr. Marcela Macová

- venuje sa problematike ochrany osobných údajov, pravidelne prednáša na konferenciách, seminároch, workshopoch na tému ochrana osobných údajov. Je autorkou niekoľkých komentárov k zákonu o ochrane osobných údajov a mnohých článkov na tému ochrana osobných údajov. Od roku 2005 do februára 2013 pôsobila na Úrade na ochranu osobných údajov Slovenskej republiky SR. V súčasnosti pôsobí v spoločnosti DAPRO Consulting s. r. o., kde sa venuje poradenstvu, auditu, vypracovaniu dokumentácie podľa zákona o ochrane osobných údajov a zároveň vyučuje na Právnickej fakulte Univerzity Komenského, predmet Ochrana osobných údajov.

Online webinár organizujeme v spolupráci so spoločnosťou EDUCO - CONSULT, s. r. o., Žilina

Program:
  • Viete, čo konkrétne GDPR znamená pre personalistov?
  • Viete, čo všetko môžete mať v osobnom spise?
  • O čom musíte informovať zamestnanca podľa GDPR?
  • Aké osobné údaje musí personalista rozčleniť a vylúčiť zo spracovania?
  • Ako má vyzerať pracovná zmluva alebo dohoda o pracovnej činnosti z pohľadu nariadenia a nového zákona o ochrane osobných údajov?
  • Dodržiavate zásady spracúvania osobných údajov; napr. pri kopírovaní úradných dokladov?
  • Viete, kedy využiť oprávnený záujem? Ako urobiť porovnávací test? Poskytneme vám jeho vzor.
  • Je potrebný súhlas uchádzača o zamestnanie a podobne?
  • Čo všetko je potrebné zabezpečiť, aby váš zamestnanec mohol vykonávať prácu z domu?
  • Aký je plán kontrol na rok 2021?
  • Za čo boli doposiaľ firmy najčastejšie sankcionované?
  • Ktoré ďalšie praktické informácie budeme rozoberať:
    • usmernenie EDPB ku kamerám – odporúča označenie priestorov „piktogram“, lehotu uchovávania záznamov
    • ktoré priestory sa smú monitorovať
    • čo si predstaviť pod pojmom „oprávnený záujem“ a ako ho obhajovať?
    • stanovisko úradu k meraniu teploty na pracovisku
  • Kedy a na čo je potrebný súhlas na spracovanie osobných údajov a aké sú jeho náležitosti? Je možné použiť súhlas v personálnej agende podľa GDPR?
  • Identifikácia informačných systémov/účelov, v ktorých sa spracovávajú osobné údaje o zamestnancoch, napr. na účely pracovnoprávnej agendy, BOZP, dochádzka, fotografie, dočasne pridelení zamestnanci, monitorovanie zamestnancov, účtovná agenda, obchodná komunikácia a i.
  • Spracúvanie životopisov uchádzačov o zamestnanie, spracúvanie osobných údajov o uchádzačoch o zamestnanie (predzmluvné vzťahy), uchovávanie životopisov neúspešných uchádzačov o zamestnanie, kedy je možné spracovávať osobné údaje uchádzačov bez súhlasu a kedy so súhlasom?
  • Súhlas zamestnanca so spracúvaním osobných údajov v pracovnoprávnych vzťahoch (kedy je zamestnávateľ oprávnený spracovávať osobné údaje so súhlasom zamestnanca)
  • Používanie fotografií zamestnancov (internet/intranet, identifikačné karty zamestnancov), je potrebný súhlas?
  • Zverejňovanie osobných údajov o zamestnancoch
  • Kedy sa osobné údaje môžu o zamestnancovi zverejňovať bez súhlasu a kedy je súhlas potrebný?
  • Evidovanie dochádzky prostredníctvom elektronických zariadení, napr. biometria, čipy, podmienky použitia biometrických údajov na prístupové systémy a dochádzku
  • Spracúvate osobné údaje dočasne pridelených zamestnancov? Postupujete správne?
  • Profilovanie zamestnancov – podmienky profilovania zamestnancov a automatizovaného individuálneho rozhodovania, spracúvanie informácií o záľubách, mimopracovných aktivitách, firemná kultúra, poskytovanie benefitov
  • Máte takéto spracovávanie osobných údajov správne ošetrené?
  • Zavedenie kontrolného mechanizmu podľa Zákonníka práce.
  • Postupujete v súlade s ustanovením § 13 ods. 4 Zákonníka práce?
  • Monitorovanie zamestnanca prostredníctvom kamier
  • Kamerové systémy v podmienkach zamestnávateľa (ako ich rozlíšiť vo vzťahu k povinnostiam podľa zákona o ochrane osobných údajov, ako legálne vykonávať monitorovanie zamestnancov na pracovisku, povinnosti prevádzkovateľa, primeranosť monitorovaného priestoru, primeranosť zásahu do práv a právom chránených záujmov fyzickej osoby/zamestnanca)
  • Spracúvanie personálnej a mzdovej agendy prostredníctvom externých spoločností – sprostredkovateľov
  • Ako správne postupovať podľa Nariadenia a nového zákona o OOU, čo je potrebné zmeniť v zmluvách so sprostredkovateľmi, ako je externá spoločnosť, ktorá robí mzdovú a personálnu agendu, BOZP, stravovanie?
  • Nakladanie s údajmi o zdravotnom stave zamestnancov
  • Kontrola podľa zákona o ochrane osobných údajov, práva a povinnosti kontrolovanej osoby (prevádzkovateľ/zamestnávateľ), práva a povinnosti kontrolného orgánu, konanie o ochrane osobných údajov, sankcie za porušenie zákonných povinností
  • Prenos osobných údajov v rámci EÚ a mimo EÚ do tretích krajín
  • Zodpovedná osoba podľa GDPR, kedy ju prevádzkovateľ musí mať a kedy môže? A za akých podmienok?
  • Likvidácia osobných údajov zamestnancov
  • Aktuálne k vyhláškam a vydaným vzorom Úradu pre ochranu osobných údajov
  • Práca z domu a povinné bezpečnostné opatrenia z pohľadu GDPR, zmeny
  • Nové stanovisko úradu k meraniu teploty na pracovisku
  • Viete, aké sú novinky v oblasti ochrany osobných údajov a čo vás čaká?
  • COVID opatrenia verzus zamestnanec
Harmonogram:

  8:30 -   9:00 - prezentácia
  9:00 - 14:30 - prednáška
14:30             - predpokladané ukončenie

Poplatok s DPH: 60,00 €
Poplatok bez DPH: 50,00 €
Poplatok zahŕňa:

Vstup na online webinár pre 1 osobu, študijné materiály v PDF.

Miesto konania:

Online webinára sa budete môcť zúčastniť z pohodlia domova prostredníctvom aplikácie Zoom.

Poznámka:

Otázky, ktoré chcete mať na seminári zodpovedané, je možné zaslať aj vopred.

V prípade, že chcete prihlásiť viacero účastníkov na seminár naraz, stačí zvyšné mená zadať do poznámky v rámci registračného formulára.

Pokiaľ máte záujem o ďalšie informácie, napíšte nám e-mail: vzdelavanie@sfera.sk alebo nás kontaktujte na tel. č.: +421 948 630 830. 

Prihlásiť sa


sfera
Portál
Špeciálne semináre
Newsletter
RSS kanály
Novinky
Kontaktné údaje
Napíšte nám
Semináre
Účtovníctvo a dane
Archív
Fotogaléria
Informácie
Ochrana osobných údajov
Všeobecné obchodné podmienky
Využívanie súborov cookies
 

Používaním týchto stránok súhlasíte s používaním cookies, pomocou ktorých vylepšujeme naše služby. Viac informácií OK